هفت شغلی که تا ۱۰ سال آینده توسط هوش مصنوعی (AI) جایگزین خواهند شد

با سلام و درود، آیا مسیر شغلی و حرفه ای شما توسط با پیشرفت تکنولوژی تحت تاثیر فرار گرفته؟؟ یا اینکه هوش مصنوعی منجر به آسونتر شدن شغل شما شده !؟

در ادامه د رمورد هفت شغلی که با گسترش و پیشرفت هوش مصنوعی در خطر هستند پرداخته شده است. (مرجع اصلی (تصویری) ، و اینجا (نوشتاری))

۱ – بازاریابی تلفنی

شانس این که این شغل کامپیوتری شود حدود ۹۹.۹ درصد می باشد :)) چرا که نرخ تغییر بازاریابی تلفنی نسبتا پایین می باشد. البته تو ایران در حال حاضر بازاریابی تلفنی نسبت به کشور های غربی از جمله آمریکا خیلی کمتر هست (فقط خیریه ها و شرکت های خدمات اینترنت پر سرعت شده که به من زنگ بزنند و بازاریابی کنند که البته شرکت های اینترنت پر سرعت نیز بازاریابی شون به قولی کامپیوتری هست و شخصی پشت تلفن با من حرف نمی زنه و بلکه کامپیوتره که حرف می زنه و در صورت لزوم به یه فرد منو وصل می کنه) ولی تا ۱۰ سال آینده تو امریکا تقریبا بعید هست که شخصی شغلی به نام بازار یابی تلفنی داشته باشه.

۲- مدیریان سود و زیان

با شانس بیش از ۹۶ درصد، این شغل نیز تحت تاثیر تکنولوژی های خودکار سازی قرار خواهد گرفت. تعداد زیادی از سازمان ها به سیستم های مدیریت خودکار که از الگوریتم ها برای سود و زیان استفاده می کنند، اعتماد کرده اند. هپش مصنوعی ( AI ) ریسک خطاهای انسانی را کاهش داده و میتونه بیزینس ها را از داشتن صد ها کارمند اضافی در امان بداره و منجر به کاهش هزینه تجارت ها شود.

۳ – پیک ها (قاصد ها)

Image Source: UnSplash

با رایج شدن درون (drone) های قاصد در سال های اخیر، توسط آمازون با عنوان  ‘Prime Air Service,’، پیک های رساننده کالا و نامه قطعا توسط درون ها و ربات ها جایگزین خواهند شد. اوایل همین سال میلادی، «تام مریت» نگاهی به پنج کمپانی که از دریون ها استفاده می کردند داشت، میتوانید گزارشش را اینجا بخوانید.

۴ – ویراستار ها

همین الان نیز استفاده از ابزار های ویراستار مکانیزه و خودکار خیلی رایج شده، شایذ ابزار های وجود برای زبان فارسی هنوز جا برای پیشرفت داشته باشند و لی کم خودم ویراستاری کل پایان نامه ارشدم رو با استفاده از همین ابزار ها ویریاش وویراستاری کردم و یکی از پایان نامه های دارای کمترین غلط های ویرایشی بین پایان نامه های هم دوره خودم بود.

تو زمینه بلاگ نویسی ام چون سئو ( seo ) خیلی مهم و ارزشمند می بشاد تقریبا تمامی بلاگر ها و طراحان وب سایت از ابزار های خودکار بهبود دهنده سئو که یکی از کار هاشون ویرایش متن ها و پیشنهاد اصلاح آنها می باشد استفاده می کنند. در حال حاضر برای زبان های گسترده تر مانند زبان انگلیسی، ابزار های ویراستاری حدود ۹۹ درصد غلط ها را گرفته و ویرایش را تکمیل می کند.

۵ – متصدی فروش تبلیغات

Image Source: UnSplash

در حال حاضر برای بیزینس ها مانتعارف نیست که ویدئو های تبلیغاتی با استفاده از انیمیشن های ساده بسازند. د رحقیقت این ویدئو ها در فضاهای مجازی دیده شده و به تعداد بالا نمایش داده می شوند. افراذ نیازی ندارند که داخل مجلات و روزنامه ها تبلیغات کنند ( با وجود اپلیکیشنی مثل دیوار و اینستاگرام، تقریبا نیازمندی های روزنامه همشهری که دردهه هشتاد تعداد برگه هایش روزانه به بیش از ۵۰۰ برگ می رسید، بی استفاده شده است)

۶ – متصدیان فروش خرده فروش

با گسترش وبسایت های فروش آنلاین مانند دیجی کالا، بانیمود، اسن\ کارکت و غیره پیش بینی می شود بیش از ۵۴ درصد شغل های خرده فروش مکانیزه و خودکار شود.

این حقیقت هست که پیدایش و رشد فروشگاه های آنلاین منجر به کاهش مراجعات خرده فروش های حضوری شده است. در این گزارش می بیندی که تعداد زیادی از خرده فروش ها دراین سال میلادی درب های خود را بسته اند 🙁

نقد های موجود در فروشگاه های آنلاین و هوش مصنوعی به کار فته د رفروشگاه ها منجر به این می شود که با توجه به علاقه منده های شما بهترین کالا های مورد نیاز شما به شما پیشنهاد داده شود.

۷ – رادیولوژیست ها

این گزینه عجیب ترین مورد از این هفت مورد می بشاد که منجر به شوک من که شد 😐

بله، هوش مصنوعی و ماشین جای افراد برای تشخیص مرض شما را خواهد گرفت. البته که خیلی هنوز راه هست تا ماشین ها جای رادیولوژیست ها را بگیرند.