دوچرخه سواری در ایام کرونا

با نام خداو سلام خدمت تمامی دوستان دوچرخه سوار، خب متاسفانه همان طور که می دونید در حال حاضر کره زمین درگیر ویروس منحوس کرونا هست و دوچرخه سواری رو نیز درگیر خودش کرده 🙁 
تو این مدت که از شیوع این ویروس گذشته عبارت جدید Social Distance که در فارسی فاصله گذاری اجتماعی ازش نام می برند رایج شده و تاکید بر رعایت فاصله تقریبا ۱.۵ متری بین افراد داره و همین قضیه منجر به تعطیلی مسابقات و فعالیت های ورزشی و البته مکان های تجمعی همچون نمازهای جماعت در مساجد ایران یا مشروب فروشی ها و کلاب ها در خارج از ایران شده، زیاد به بحث قرنطینه و غیره نمیخوام وارد بشم و به بحث اصلی و «دوچرخه سواری در ایام کرونا» می پردازم:

دلیل اصلی که این مطلب را اینجا نوشتم این بود که دو سه تا از صفحات فعال دوچرخه سواری که در اینستا دنبالشون می کنم، شدیدا در قبال دوچرخه سواری در بیرون از منزل در ایام کرونا موضع گیری کرده بودند و هر روز چند تا پست جدید می گذاشتند. اکثرشون هم مطالب کپی از اینور و اونور و بدون منبع درست و. حسابی !
خلاصه یه مقدار تو گوگل جستجو کردم و به موارد جالی رسیدم:

اولین مرجع سایت https://www.cyclingweekly.com/ : 

برندی با نام  Cycling Weekly از سال ۱۸۹۱ به صورت مجله بوده و از سال ۲۰۰۶ در قالب وبسایت فعالیتش را ادامه داده، 
در مورد کرونا مطلبی با عنوان «دوچرخه سواری و ویروس کرونا : هر چیزی که شما باید راجع به آن بدانید» در تاریخ ۳۰ مارچ منتشر کرده، در ادامه تعدادی از پاراگراف های این مطلب رو آوردم:

۱- در تقویم دوچرخه سواری، مسابقات کنسل شدند.
2- دولت بریتانیا حرفی از لغو دوچرخه سواری نزده.
۳- دکتر Kate Hattersley که با دوچرخه سواری خیریه انگلستان کار می کند، به دوچرخه سواران سالم زیر ۷۰ سا گفته : دلیلی برای توقف دوچرخه سواری شما وجود ندارد، اما مطمین باشید که فاصله امن را با دیگر افراد رعایت کنید.شما باید از دستمال به هنگام دوچرخه سواری استفاده کنید و در انتها آنها را داخل سطل زباله بندازید. توصیه میشه بعد از دوچرخه سواری دستکش خود را بشورید.
۴- بوریس جانسون (نخست وزیر انگلستان): در ۲۳ مارچ گفته کسی حق خروح از منازل را ندارد مگر در موارد خاص، در بین اون موارد به دوچرخه سواری اشاره شده است.
۵- در ۲۷ مارچ پارک های لندن بر روی ورزشکاران از جمله دوچرخه سواران بسته شد.
۶- گروهی از محققان به دولت گفته اند که اجازه ورزش و دوچرخه سواری افراد در بیرون از خانه داده شود.

دومین مرجع سایت https://www.theguardian.com/ :

موارد ازیر از این مطلب استخراج شدند:
۱- مدیر عامل دوچرخه سواری انگلیس، Julie Harrington :   از وزرا خواسته می شود که در هنگام شیوع بیماری ، دوچرخه سواری را به لیست فعالیتهای توصیه شده خود اضافه کنند.
۲-  نزدیک به ۵۰ محقق و متخصص در سلامت عمومی و حمل و نقل، نامه ای به دولت نوشته اند و از وزرا خواسته اند که دوچرخه سواری و پیاده روی از محدودیت های قرنطینه برداشته شود.

سومین سایت : https://ecf.com/ : 

سایت فدراسیون دوچرخه سواری اروپایی ها: 
۱- تیتر زده «دوچرخه سواری را هنگام شیوع کرونا ویروس حفظ کنید»
۲- دوچرخه سواری شهری سالم و ایمن است و می تواند به پایه های اقتصادی مقوامتر برای اروپا پس از کرونا ویروس، کمک کند.
۳- جیل وارن، مدیر عامل ECF گفته: « دوچرخه سواری بهترین فعالیت در این روزها می باشد و از سابقه ای عالی در جلوگیری از بیماری های جسمی و روانی برخوردار است، یکی از ایمن ترین روش های حمل و نقل می باشد و به صورت خودکار شما را در فاصله اجتماعی قرار می دهد»

دوچرخه سواری در ایام کرونا

چند تا مرجع دیگه : 

در انتها به چند تا نکته اشاره کنم :

  • اول از همه اینکه پس از پاندمیک شدن کرونا ویروس سخت گیری دولت ها بر روی دوچرخه سواری سخت تر از قبل شد
  • دوم اینکه بدون استثنا تمامی مراجع فوق تاکید  داشتن به شرط رعایت کردن تمامی نکات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی، دوچرخه سواری در بیرون از خانه در این ایام مشکلی نداره.
  • سوم، من نکته ای از ستاد مبارزه با کرونا در رابطه با دوچرخه سواری جایی ندیدم.
  • چهارم، اکثر مراجع فوق در رابطه با دوچرخه سواری در انگلستان بود، البته نقل قول های متخصصین جدای از دولت و کشورها بود

در انتها یه دوچرخه سواری در همین ایام کرونا و اولین استفاده ام از مترو همراه با دوچرخه:

مترو تهران و دوچرخه