سوالات پرتکرار درمورد Xamarin – (قسمت اول)

با نام خدا و سلام

 

تو این هفته درگیر Xamarin و برنامه ها و روش های دیگره توسعه اپلیکیشن های موبایل بغیر از روش های native بودم که Xamarin واقعا چشمم رو گرفت و منو به سمت خودش جذب کرد :))

فرصت رو مناسب دیدم تا چیز هایی که در مورد Xamarin و سیاست هاش تو همین مدت کوتاه بدست آوردم رو اینجا بنویسم تا اگه یه پارسی زبان نیز نیاز داشت با Xamarin بیشتر آشنا بشه، یکم راهش راحت تر باشه. (قابل ذکره تمام مستندات من از سایت خود Xamarin هست و آخرین بازدید از سایت Xamarin برای نوشتن این پست تاریخ 2.28.2017 مصادف با 10 اسفند 95 هست)

 

سوال های پرتکرار :

  • با استفاده از پلتفرم Xamarin چه اتفاقی رخ میده؟؟؟

با توجه به توضیح بلاگ Xamarin میگه: ما عاشق C# هستیم و میخوایم هر کسی و در هر اپلیکیشنی و هر ابزاری (تجهیز، device) بتونه از این زبان استفاده بکنه.

هم اکنون ویژوال استادیو از Xamarin پشتیبانی می کند: 

باز بلاگ زامارین میگه که ما زامارین رو بدون هیچ هزینه اضافه ای به Visual Studio اضافه کردیم. زامارین میتونه روی هر نسخه ای از Visual Studio باشه ،که برای پروژه های شخصی، پروژه های OpenSource ،پروژه های تحقیقاتی، آموزشی و تیمهای حرفه ای کوچه رایگان هست. برای توسعه دهنده هایی که از مک استفاده می کنند Xamarin Studio در حال حاضر در دسترس هست که توسعه دهنده های می توانند از نسحه Xamarin Studio Community به صورت رایگان استفاده کنند.

 

ما عاشق متن باز (open Source) هستیم:

و می دانیم که شما نیز دوستش دارید (اینم باز بلاگ xamarin میگه 🙂 )

و اعلام می کنه که در حال حاضر Mono Project  را به بنیاد .Net بخشیدن، شامل برخی از پیشرفت های خاص تلفن همراه قبلی به runTime مونو . ذکر می کنه که Mono زیر نظر لایسنس MIT باز منتشر شده تا بتونه یه مجنوعه گسترده ای از کاربران رو به خودش جذب کنه. علاوه بر این برای کمک به روشن شدن حقوق کاربران به Mono که از اختراعات Microsoft حساب میشه، مایکروسافت وعده ثبت حق اختراع گسترده ای را برای mono صادر کرده است (برای patent مورد نظر بیشتر بخوانید).

این تغییرات در mono تمامی موانع اتخاذ مدرن و کارای runtime از .Net در تمام محصولات نرم افزاری شامل embedded device یا موتور های بازی را بر داشته و درها را برای استفاده آسانتر یکپارچه سازی C# با اپلیکیشن ها و بازی های iOS، Androir، Mac  و Windows و همچنین Playstation 4، Xbox One و هر سیستم عامل در حال ظهور توسعه دهندگان در آینده باز کرده است.

علاوه بر مراحل مهمی که در بالا مطرح شد، در حال حاضر اعلام می کنیم که تعهد میدیم که Xamarin SDK برای Android، iOS و Mac تحت نظر لایسنس MIT در ماه های آینده Open Source خواهد شد (این مطلی در تاریخ 18م مارچ 2016 اعلام شده است)، این شامل binding های مربوط به native API و ابزار command-line ضروری برای توسعه اپلیکیشن های موبایل می باشد. همچنین شامل Xamarin.Forms نیز می شود (ابزار مشهور چند پلتفرمی native UI)

با این تغییرات .Net در حال حاضر برای هر ابزار تنهایی open source  و native می باشد، از موبایل گرفته تا desktop و فضاهای ابری.

 

  • آیا Xamarin.Forms روی هر نسخه ای از Visual Studio شامل نسخه Community نیز قابل اجرا هست؟

بله، هیچ محدودیتی وجود نداره.

 

  • آیا هنوز Xamarin Studio برای کاربران ویندوز پیشنهاد می شود؟

xamarin studio تا مدت طولانی برای کاربران ویندوز ارائه نمیشه و کاربران ویندوز رو تشویق به استفاده از Visual Studio می کنیم.

 

  • چه بخش هایی از Xamarin اختصاصی باقی خواهد ماند؟

پشتیبانی از IDE زامارین استادیو و یکپارچه سازی با ویژوال استادیو به صورت open Source نمی باشد اما به صورت رایگان برا مشتریان غیر تجاری ما در دسترس است.

ابزار های پیشرفته مانند  Live Inspector و Memory Profiler تنها برای کاربران تجاری ما ارائه می شود.

 

  • چگونه میشه از ویژگی های تجاری ویژوال استادیو در زامارین استادیو استفاده کرد؟

قیمت گذاری همانند قیمت گذاری ویژوالذاستادیو هست.

  • هنوز میشه با استفاده از xamarin اپلیکیشن های mac را توسعه بدم؟

بله، تمام توسعه دهندگان Xamarin studio روی مک توانایی ساخت اپلیکیشن های مک با استفاده از xamarin.ma را دارند و همچنین ساخت اپ های tvOs ، iOs و watchOS .

 

ادامه دارد …