آموزش پایتون از صفر تا … (مقدمه)

با نام خدا و سلام .

خب یه چند وقتی میشه دوره آموزشی سربازیم تموم شده و خداروشکر الان یگان خدمتیم یه طوریه که وقت خالی زیاد دارم. تو فکر این بودم پایتون خودم رو تکمیل کنم و همچنین یه کارایی برای بلاگ نیز انجام بدم که به این نتیجه رسیدم همون طو ر که دارم پایتون رو تکمیل می کنم، به صورت یه آموزش تکمیلی نیز داخل بلاگ ازش مطلب بزارم تا به کسایی که میخوان تازه شروع به یادگیری پایتون کنند نیز کمکی کرده باشم.

خب او از همه اینکه برای مطابی که برای آموزش پایتون در پیش رو داریم اکثرا از سایت های مختلف و کتاب های آموزشی استفاده کردم.

همچنین از چیزی که خودم میدونستم نیز استفاده کردم و یه آموزش از ترکیب اونها ان شاالله فراهم خواهم کرد. احتمالن روند آموزش ها خیلی سریع پیش نره ولی پیش میره 🙂

آموزش از بیسیک و پایه شروع میشه و به پیشرفته خواهد رسید. این پست با توجه به پست های آموزشی بعدی (آموزش پایتون از صفر تا … ) که به ترتیب شماره گذاری خواهند شد تکمیل می شه. و یه مسیر پیشرفت و عنوان بندی برای هر مطلب به مرور زمان گذاشته میشه که دسترسی به مطالب رو آسون بکنه.

برای این که این پست نیز چیزی در مورد خود پایتون نیز داشته باشه، اول از همه ببینیم:

پایتون چی هست؟

با توجه به سازنده و توسعه دهنده پایتون، Guido van Rossum ، پایتون یک :

زبان برنامه نویسی سطح بالا می باشد و فلسفه طراحی هسته اش تماما بر مبنای خوانایی کد و سینتکسی است که به برنامه نویس اجازه بیان مفاهیم در تعداد خط کد کمتری را بدهد.


Guido van Rossum

برای خود من یادگیری پایتون در قدم اول توسعه خیلی سریع اون هست (و همه گیر شدن) و یه مدت کوتاهی که باهاش کار کردم (در زمینه NLP) یه زبان زیبا بود و از سینتکسش خوشم اومد 🙂 و همجنین در موراد مختلفی همچون طراحی وب، عاوم داده ویادگیری ماشین استفاده های فراوانی میشه ازش کرد.

جالب بدونید که سایت هایی مثل  Pinterest ،Spotify و Quora برای بک اندشان (back-end) از پایتون استفاده کرده اند.

آموزش ها از قرار زیر هستند (در حال تکمیل) :