استثنا کردن وب سایت یا IP برای عبور از VPN

با سلام و درود، تو این چند وقت که متاسفانه مجبور به استفاده از VPNدر خیلی از موارد شدیم، احتمالا به این مشکل برخورد کردید که بعضی از سایت ها با VPN زدن و خارج از ایران در دسترس نیستند و همیشه باید vpn رو قطع یا وصل کنید. تو این آموزش میخوام به روش رد کردن VPN برای وبسایت یا IP های بخصوص بپردازم.

به نوعی قصد داریم که IP یا وبسایت مورنظرمون VPN را بایپس (Bypass) کند.

آموزش bypass کردن VPN در ویندوز:

در این آموزش به تنظیم دستی با استفاده از route.exe پرداخته ایم، روی ویندوز برای اینکه static routing rules  بسازیم (قانون های استاتیک مسیردهی) تا به IP ها اجازه دهیم که VPN را Bypass کنند از ابزار route.exe باید استفاده کنیم.

برای استفاده از route.exe کافیه از طریق cmd دستور «route» را اجرا کنید.

اما قبل از استفاده از route.exe یه سری پیش نیاز داریم.

۱ـ ابتدا نیاز داریم تا gateway IP address را بدست بیاریم (این IP در حقیقت آدرس روتر یا مودم ADSLشما می باشد که کامپیتر شما اینترنت خود را از آن می گیرد)، اگر از آدرس این IPمطمین نیستید، کافیست دستور route print را داخل cmd بزنید.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، آدرس گیتوی 172.131.0.1 می باشد.

۲- در مرحله دوم نیاز داریم IP اون وب سایتی که میخواهیم برای دسترسی بهش VPN را bypass کنیم باید بدست بیاریم. برای اینکار از دستور pingاستفاده کنید. فقط مطمین باشید که در هنگام اجرای این دستور کامپیوترتان به VPNوصل نباشد. برای مثال :

ping sadegh-khan.ir

IP وبسایت sadegh-khan.ir برابر است با : 94.182.214.200

حال نوبت به نوشتن route برای bypass کردن وبسایت مورد نظرمان ازروی VPN می باشد. با توجه به Gateway IPو IP وبسایت مورد نظرمون که جفتشون رو بالا بدست آوردیم باید دستور زیر را داخل CMDبزنید:

route add destinationIP gatewayIP
route add 94.182.214.200 172.31.0.1

نکته: با ریست کردن سیستم route ایجاد شده از بین می رود، جهن ماندگار کردن route نوشته شده(permanent کردن)، باید در دستور فوق، بین route و add از آپشن -p استفاده کنید به شکل زیر :

route -p add 94.182.214.200 172.31.0.1

آموزش bypass کردن VPN در لینوکس:

اگر خواهان بایپس برای لینوکس دبیان یا ردهت هستید کامنت بذارید تا این قسمت هم اضافه بشه.

آموزش bypass کردن VPN در مک:

اگر خواهان بایپس برای سیستم عامل مک هستید کامنت بذارید تا این قسمت هم اضافه بشه.

آموزش bypass کردن VPN در اندروید:

اگر خواهان بایپس برای اندروید هستید کامنت بذارید تا این قسمت هم اضافه بشه.