معرفی سایت های فارسی برای علاقه مندان به عکاسی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نام خدا و درود و سلام، خب خدا رو شکر با توسعه و استفاده روزافزون از وب در ایران، هر روز خبرهای خوشی تو این زمینه باید داشت. در زمینه عکاسی من خودم از حدود ۵ سال پیش از منابع فارسی وب زیاد استفاده کردم و می کنم. از معروف ترینشون می تونم به سایت عکاسی اشاره بکنم:

 من اول با تالار های گفتگوش آشنا شدم که خب متاسفانه با ظهور شبکه های اجتماعی تالارهای گفتگو یه مقدار کمرنگ تر شدند (به نظر خودم تالارهای گفتگو خیلی تخصصی تر بودند و آرشیو شدن مطالب توشون خیلی بهتر بود) ولی خب در حال حاضر بخش هایی مثل خبر و مقاله و نمایشگاهش خیلی فعال شدند و دیدم که استفبال از این بخش های سایت نیز افزایش یافته.

سایت دومی که بخوام معرفی کنم سایت لنزک هست:

این سایت رو از ابتدا باهاش جلو اومدم، اوایل فقط مطالب آموزشی (مقالات) حالا ترجمه یا توسط خود نویسندگان سایت رو منتشر می کرد. سپس بخش کاربری رو اضافه کرد و بخش سوال و جواب که به خیلی از سوالاتون میتونید تو این سایت به جواب برسید. یه بخش ارسال عکس نیز داشت که اون عکس رو داخل سایت انتشار می دادن و افراد مختلف در مورد اون عکس نظر می دادن که در بین این افراد اساتید خوب عکاسی نیز دیده می شدند.

سایت سوم که به تازگی باهاش آشنا شدم سایت رضا صاد هست:

حتمن به سایت رضا صاد (رضا صادقی) سر بزنید. یک گرافیست، عکاس، فیلمبردار و متخصص بازاریاب حرفه ای 🙂 داخل سایتش در مورد عکاسی و موسیقی و در کل هنر مطالب زیاد داره. صفحه اینستاگرام بسیار فعالی داره و همچنین یه سری پادکست را اخیرا در مورد عکاسی داره به صورت حرفه ای ارایه میده که حتمن بهشون گوش بدید 🙂

سایت چهارم نیز سایت فرالنز هست که داره تخصصی در مورد آموزش عکاسی کار می کنه، در حال حاضر که من دارم این مطلب رو می نویسم این سایت نسبت به دو سایت اول که معرفی کردم یه مقدار عقبتره ولی با توجه به فرم سایت و فعالیتشون خودم خیلی امیدوارم که سایت بسیار موفقی بشوند.

در ادامه اگر نیز با موردی آشنا شدم که ارزش معرفیشون رو داشته باشه حتمن این مطلب رو بروز می کنم. یا اگر موردی نیز شما دوستان میشناسید معرفی کنید …