نقشه راهنمای توسعه وب (طراحی وب را از کجا شروع کنیم)

خب در پیش رو یه راهنمای برجسته برای فرانت اند یا بک اند شدن در توسعه وب رو داریم. این مقاله خیلی کار داره که فعلا صعی می کنم به صورت معرفی باشه و در آینده امیدوارم تکمیل بشه.

راهنمای پیش رو در حقیقت نقطه شروع کد نویسی شما را در  زمینه طراحی وب میتونه مشخص کنه. این راهنما توسط کامران احمد ساخته شده و در گیت هاب به اشتراک گذاشته شده است. که با کمک این مقاله نیز سعی میشه این نقشه راهنما تکمیل تر بشه و در اختیار دوست داران طراحی وب فارسی زبان گذاشته بشه.

با توجه به نقشه ذیل شما می توانید Back-end  یا Front-end را انتخاب کنید.  در جدول زرد رنگ سمت چپ نیز هشت پیشنهاد که د رهر دو مسیر به کارتون میاد داده شده است.

برای یادگیری بیشتر این هشت مورد لینک های زیر میتونه مفید باشه :

مسیر Front-end و دوره هایی برای یادگیری فرانت-اند

خب با توجه به تصویر زیر روی مستطیل های زرد رنگ دقت کرده و از همون مستطیل ها پیش برید به جلو. در ادامه یه سری منابع اضافی برای یادگیری هر کدام از box‌های تصویر زیر گذاشته خواهد شد. 

بوت کمپ در توسعه وب (Bootcamp)

شما باید مفاهیم پایه را  یاد بگیرید و یه فونداسیون قوی از اصول توسعه وب برای خود بسازید. راه های زیادی برای این یادگیری وجود داره، اینجا فکر کنم جای خوبی برای این مورد باشه  و سریع بتونید این مرحله رو رد کنید.

در ادامه برای آموزش هر کدام از موارد تصویر بالا همون طور که گفتم مقالاتی رو معرفی خواهم کرد که سعی می کنم ترجمه مقالات رو نیز به اشتراک بگذارم.

و اما Backend

باز هم تمرکزتون رو روی جعبه های زرد رنگ تصویر زیر جمع کنید تا با مسیر های ممکت در Backen‌d آشنا بشید.

همان طور که برای frontend گفتم، برای backend نیز این مقاله تکمیل خواهد شد.

و اما تا اینجا شما فعلا این مقاله رو به پایان رسوندید (البته هنوز خیلی ناقصه – ولی کاچی بعض هیچی :))  )